ازدواج موفق

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

ازدواج موفق

۱۵ بازديد
2 ازدواج موفق

ازدواج موفق
با دانستن فاكتورهاي مهم ازدواج موفق مي توان ارزيابي دقيقي انجام داد و آينده را تا حدي پيش بيني كرد كه دلخواه زوجين باشد. همخواني زوجين و پذيرش و احترام به تفاوت هاي فرهنگي عقيدتي تربيتي در قبل از ازدواج و دوران عقد و سنجش آنها توسط متخصص مربوطه و تغيير رفتار و الگوهاي فكري از جمله مواردي است كه به

مرور زمان تاثير خود را آشكار مي گرداند. براي داشتن ازدواج موفق توجه به نكات زير ضروري است: 


همخوان بودن در سن تحصيلات وضعيت اقتصادي اجتماعي و هيكل و طبع جنسي مذهب و غيره
هر چه كه دو فرد بيشتر به هم شبيه باشند و علايق مشترك داشته باشند كيفيت گذراندن اوقات دونفره آنها بهتر است مثلا فردي برون گرا كه عاشق ورزش كوهنوردي است و فردي درونگرا كه عاشق نقاشي كشيدن است مي‌بايست تفريحات مشتركي را پيدا كنند تا بتوانند به تفاوت هاي هم احترام بگذارند و تا همديگر را همراهي كنند.
تجربه هاي پيش از ازدواج با همجنس ها و جنس مكمل بررسي اينكه فرد دوستاني هم جنس دارد و اين ارتباط را چندين سال حفظ كرده است و يا ثبات فكري عاطفي ندارد و نمي توانند ارتباط اجتماعي مناسبي برقرار كنند حائز اهميت است. 
براي مثال پسري كه شيطنت هاي زيادي قبل از ازدواج داشته احتمال بيشتري وجود دارد كه پس از ازدواج در صورت رسيدگي نكردن همسر به و يا استرس هاي مختلف يا تنوع طلبي را به رابطه فرا تر زناشويي بگذارد و صد البته كه همسر اين فرد مي‌بايست هنر زناشويي را از طريق مشاوره هاي قبل و بعد از ازدواج قرار گيرد و خود را با تنوع طلبي هماهنگ كنند تا بتوانند اعتماد كنند و اطمينانش جلب شود.

انعطاف پذيري در شيوه تفكر و عادات قديمي
افراد وسواسي و حساس بر روي عادت هاي قديمي خود مي مانند � قاطعيت مي‌خواهند حرف خود را حاكم كنند و افراد مطيع وابسته كه از خود نظري ندارند و منفعل هستند مدام رنگ عوض ميكنند تا تاييد اطرافيان را بگيرند و از خود چيزي ندارند و سر و تعادل در عوض كردن الگو هاي قديمي و پذيرش عادات جديد مي‌توانند به هماهنگي دو نفر كمك كنند و با رسيدن به تفاهم به توافق دوجانبه دست يابند.

وضعيت خانواده فرد در پيش از ازدواج
دوران كودكي ساختار شخصيتي فرد را شكل مي‌دهد به حدي كه تجارب خود را كنار بگذارند و احساسات سركوب شده را رها كنند تا بتوانند زندگي بهتري را بسازند و زندگي كودكي خود را تكرار كنند طلاق والدين و خشم و آسيب ها را با چندين جلسه روان درماني پاك كرد و با حسي خوب و انتظاراتي واقع‌بينانه به زندگي نو گام گذاشت. با بالا آمدن تعارضات و خشم هاي كودكي در اختلافات خانوادگي ديد همسر به فرد عوض مي شود و الگوهاي قديمي تكرار مي شوند مثلاً فردي كه از والدين محبت نگرفته است و تشنه عشق است از همسر خود هم بي محبتي مي بينند و بيشتر به درون خود ميرود زيرا نتوانسته والدين خود را ببخشيد و هميشه طلبكار است و اين فرد به آساني به راه هاي انحرافي كشيده مي شود و با ديدن عشق كاذب جذب مي‌شود و تمام سرمايه خود را ميبازد.

آموزش همسرداري
مشاوره هاي بهنگام مي‌تواند زندگي ها را بسيار متفاوت كنند گاهي يك كلام معجزه مي آفريند كلامي كه سرشار از عشق است و شما را به صلح و مهرباني تشويق مي كنند البته واقع بينانه و از طرف متخصص و افرادي كه رابطه عاطفي با شما دارند و مثل دوستي خاله خرسه تيشه به ريشه زندگي شما مي زنند. 
مشاوره امري فردي است كه با توجه به تست روانشناختي انجام ميشود هرگونه راه كار اشتباهي كه براي همگان نسخه پيچيده مي شود مي‌تواند اوضاع را از آنچه كه هست بدتر كنند لذا از افراد موفق و يا افراد متخصص مشورت بگيريد.

مثبت نگري قبل از و بعد از ازدواج
افرادي منفي باف همانند خود را جذب مي كنند و افراد سالم ازدواج موفق دارند مثبت نگري را در خود ايجاد كنيد و منتظر وقايع خوبي كه در آينده اتفاق مي افتد باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.