هيپنوتيزم درماني

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

هيپنوتيزم درماني

۹ بازديد
هيپنوتيزم درماني

هيپنوتيزم درماني 
تاريخچه هيپنوتيزم درماني تاريخچه بسيار قديمي است تا حتي در كتاب شفاي ابن سينا نيز اشاراتي به اين نوع درمان بصورت يك پديده در انواع درمان مطرح شده است. 
هيپنوتيزم درماني يك شاخه علم پزشكي است كه در بعض

ي از كشورها به عنوان يك رشته تحصيلي در دانشگاه تدريس و تحصيل مي شود.

جايگاه هيپنوتيزم درماني يا هيپنوتراپي چيست؟
با روش هيپنوتيزم درماني
نمي توان تمامي بيماري هاي روحي و رواني را مدارا و كنترل كرد و تفاوت بين هيپنوتيزم درماني و علم روانپزشكي وجود دارد . روانپزشكي بيشتر ديدگاه دارويي داشته و با تجويز دارو بيماري هاي روحي و رفتاري را درمان مي كند .
ولي هيپنوتيزم درماني به عنوان يك علم و پديده معرفي شده كه با دست يابي به ضمير ناخودآگاه افراد مي توان در خيلي از بيماري ها به بيماران كمك كرد.
تعريف هيپنوتيزم درماني ؟
هيپنوتيزم درماني پديده اي است كه در آن درمانگر به ضمير ناخودآگاه و سيستم غير ارادي بدن دست يافته و با ايجاد يك پيوند مناسب بين اين حوزه و ضمير خودآگاه سعي مي كند فرد را به شكوفايي ذهني مناسب برساند.
مواردي كه توسط هيپنوتيزم درماني كنترل و معالجه مي شود؟
امروزه با شناخت بيشتري كه نسبت به علم هيپنوتيزم درماني پيده شده و آگاهي و اطلاعات دقيق كه بدست آمده به اين نتيجه رسيده اند كه هيپنوتيزم درماني مي تواند در معالجه اكثر بيماري هاي روحي ، رواني ، جسمي ، عاطفي ، هيجاني ، و همچنين در درمان و كنترل اضطراب ، استرس ، افسردگي ، فوبياها ، مشكلات و اختلالات رفتاري و هيجااني و در بعضي اوقات در درمان سوء مصرف ها مفيد باشد و نقش مهمي ايفا نمايد . 
وظيفه يك هيپنوتيزم درماني درمانگر چيست؟
يك هيپنوتيزم درماني درمانگر وظيفه دارد با تقويت يك صفت مطلوب بيمار را ياري كند تا در حالت هيپنوتيزم قرار گيرد و تلقينايي با هدف درمان به بيمار ارائه نمايد . به اين نوع هيپنوتيزم درماني clinical typnotism يا هيپنوتيزم درماني باليني مي گويند.
مهمترين عامل اين است كه يك درمانگر بتواند و تجربه كافي و مامل داشته باشد تا به تلقينات مناسب بيمار خود را براي هيپنوتيزم درماني آماده كند.
انواع هيپنوتيزم درماني :
الف – خود هيپنوتيزم درماني : در اين روش بيمار طريقه خود هيپنوتيزم درماني و نحو درمان را فرا گرفته و تلقين به خود را مي آموزد . پس از آن مي تواند خود را در خلسه هيپنوتيزمي قرار داده و به صورت ذهني متن تلقين را مرور نمايد. 
ب- دگر هيپنوتيزم درماني :
در اين روش ، درمانگر پس از صحبت كردن با بيمار و ايجاد آمادگي ذهني و روحي در او ، در صورت نياز بيمار به القاي خلسه هيپنوتيزمي او را به عمق مناسبي كه براي درمانش مناسب باشد مي رساند و آن موقع هيپنوتيزم درماني را شروع مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.