مادر و كودك

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

مادر و كودك

۹ بازديد
مادر و كودك

مادر و كودك
مادر و كودك به هم آميخته اند و كودك ادامه دهنده مادر است بر طبق نظريه هاي قديمي روانشناسي دختر با مادر همانند سازي مي كنند و پسر با پدر در تهيه فرايند رشد تاثير مادر بر شكل گيري شخصيت كودك را نميتوان انكار يا كمرنگ كرد گرچه امروزه با افزايش طلاق‌ها و از هم پاشيدگي خانواده‌ها مسئوليت مادران در تربيت

كودكان كاهش يافته اما احساس گناه مادر در عدم سرپرستي مناسب كودك افزايش يافته است و

مادران بسياري از اينكه نمي توانند وقت بيشتري را با كيفيت بهتري با كودكان خود بگذراند احساس گناه زيادي را تجربه مي‌كنند.
نارضايتي مادر در قبل از ازدواج و يا وجود ترس هايي در رونق او كه ميخواسته با ازدواج كردند به درمان آنها بپردازد و نه ريشه اي مسائل اش را حل كند منجر به آشفتگي بيشتر و هنگامي كه كودك پا به خانواده مي‌گذارد مي گردد. 
مادراني كه از خيانت هاي همسر خود ناراحت هستند و يا مي‌خواهند جايگاهشان را با آمدن فرزند تصوير كنند به گردابي مي افتند كه لحظه به لحظه مشكلات بيشتري را به خود جذب مي كنند.
لزوم خودسازي پيش از ازدواج مخصوصا براي بانوان كه از امتيازهاي اجتماعي كمتري برخوردارند بر هيچ كس پوشيده نيست اما چرا عادت كرده ايم كه پس از اينكه مشكلي غيرقابل حل به وجود آمد به روانشناس مراجعه كنيم!؟
پيشگيري بهتر از درمان است هموار شعار مي‌دهيم اما باز هم به محض ورود به مشكلي كه حل كردنش برايمان سخت است تا با ظاهر شدن نشانه هاي استرس مانند سردرد باز هم به مسكن ها پناه مي آوريم و با خوردن قرص و يا خواندن كتاب هاي روانشناسي خود درماني مي كنيم روي صحبت با مادران عزيز است چرا صبر ميكنيد و هنگامي كه با كودك خود به مشكل بر مي خوريد باز هم بر رفتار خود پافشاري مي‌كنيد و يا نوسان عاطفي داريد و سريع پشيمان مي شويد؟
داشتن ثبات شخصيتي مادر مي‌تواند به رشد صحيح كودك منجر گردد اگر شما طلاق گرفته ايد وكودك شما در كشور كه ميان شما و شوهرتان گير كرده است و از او به عنوان ابزار قدرت استفاده مي كنيد بدانيد كه در حال آسيب زدن و نصف كردن وي هستيد احساس گناه با شما امري طبيعي است با آن جنگيد بلكه كمك تخصص بگيريد به طوري كه فرزندانتان كمتر آسيب ببينند و خسارت ها را جبران كنيد.
احساساتي برخورد كردن مادر با كودك در طي زمان به بي‌ثباتي كودك منجر مي گردد به طوري كه مادر احساس بيچارگي مي كند و خود را كلافه مي‌كند هرچه بيشتر زور ميزني كمتر به نتيجه مي رسيد و لجبازي اوليه كودك كه نشاني از رشد شخصيت مستقل دارد را زير پا له ميكنند و با كنترل گيري افراطي و يا آسان گيري بي حساب و كتاب مسئوليت پذيري را در كودك پرورش نمي دهد و در سالهاي نوجواني فرزندش گريه مي كند كه نمي تواند رابطه صحيح با هم داشته باشند. كودك خود را دريابيد با دنياي او آشنا شويد و با كار كردن به روي خود به ساختن نسلي جديد و شاد سلام كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.