مشاوره ازدواج موفق

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

مشاوره ازدواج موفق

۷ بازديد
مشاوره ازدواج موفق

18 فاكتور اصلي يك ازدواج موفق 
همانطور كه آمارها نشان مي دهد 60%ازدواج ها منجر به طلاق و مشاجرات خانوادگي مي گردد. براي جلوگيري از اين بحران هاي بعد از ازدواج بايد به زوجين آگاهي كامل داده شود تا آنها با شناخت كافي و دقيق از يكديگر زندگي مشترك را با آرامش شروع نمايند .

و حال اين سوال پيش مي آيد كه چطور مي توانند نسبت به يكديگر شناخت منطقي و علمي پيدا

كنند و با خيال راحت و اطمينان كامل خانواده اي آرام را تشكيل دهند. 
در قديم (تا حدود 20 سال پيش ) خانواده ها با تحقيقات و پرس و جو از كسبه،همسايه ها و يا محل كار و... نسبت به اين شناخت اطمينان كسب مي كردند. 
و البته جو زمانه و اجتماع نيز اين گونه نبود و در اين تحقيقات همگي با اخلاص و حسن نيت اطلاعات دقيق و درست در اختيار طرفين مي گذاشتند. ولي اين روش در اين مقطع زماني جواب نمي دهد چون آنقدر مشغله هاي زندگي زياد شده كه همسايه از همسايه خود خبر نداشته و اگر هم اطلاعاتي داشته باسند دنبال دردسر و مسائل بعدي نيست. 
پس حالا چه بايد كرد؟
 راه حل علمي و منطقي همان مشاوره و تست قبل از ازدواج است .دكتر مشاور پس از گرفتن تست هاي  ازدواج مربوطه 18 فاكتور اصلي و مهم ازدواج را از طرفين در جدول مربوطه گذاشته و در جلسات مشاوره سعي بر تعادل بين اين هجده فاكتور اصلي ازدواج  مينمايد. 
البته با در نظر گرفتن نقطه نظرها و ديدگاهها ي طرفين ، بديهي است خيلي از بزرگترها هنوز بر اين عقيده اند كه ازدواج امري است شانسي و قسمتي و معتقدند دو طرف در طول زندگي كم كم به هم علاقمند شده و مشكلاتشان را حل مي كنند . 
با تمام احترامي كه براي بزرگترها قائل هستيم بايد بگويم اين فرضيه در اين مقطع زماني كه تمامي ارزشها جايگاه خود را از دست داده و هيچ چيزي بر طبق اصول و اعتقادات ديني و مذهبي نبوده جايگاهي نداشته و براي تشكيل و شروع يك ازدواج شاد و موفق مي بايست با اين موضوع منطقي و علمي برخورد كرد. 
اشاره به چند فاكتور يك ازدواج موفق:
 شخصيت،فرهنگ، تربيت،خانواده ، تحصيلات و... از فاكتورهاي اصلي يك ازدواج موفق مي باشند .
همانطور كه در دين مبين اسلام گفته شده هر دو خانواده بايد هم كف باشند. كه متاسفانه اكثر زوجين به اين مسئله و واژه ديني دقت نكرده و فقط عشق آني و زودگذر و بي محتوا را در ذهن خود دارند. و همانطور كه از قديم الايام گفته اند آدم عاشق كور است و عيب ها و تناقص ها  و بدي ها ي طرف مقابل را نمي بيند و وقتي از اين مقطع زماني مي گذرد و اين عشق فروكش كرده آنوقت تمامي زشتي ها و بدي ها جلوه گر شده و تبديل به دعوا و مشاجره و مشكلات زندگي مي گردد وهمانطور كه شاعر گفته :
 لاكن عشاق اكثرا در پرتو عشق مجازي 
در خيال و فكر خود عشق حقيقي را پندارند
 مثالي در مورد يكي از فاكتور هاي ازدواج كه به صورت شايع و تجربي در مراكز مشاوره شاهد آن هستيم شاهد آن هستيم درون گرايي و برون گرايي است كه اكثرا به آن اهميت نمي دهند اگر چه يكي از مسائل مهم يك ازدواج موفق  است. 
بطور مثال: دخترخانم در خانواده اي تربيت شده (پدر ارتشي-مادر فرهنگي ) بسيار خانواده منظم و بسته ، تمامي رفتارها ي اجتماعي و فردي مبتني بر اصول و رعايت فرهنگ و ادب ديني و اجتماعي و عموما دختر خانم فردي درونگرا خواهد بود. 
آقا پسر برعكس(پدر بازاري-مادر خانه دار ) در اين نوع خانواده ها اكثرا رفت و آمدهاي اجتماعي بيشتر و نوع روابط با گروه اول متفاوت تر است بنابراين آقا پسر فردي برون گرا مي باشد. 
حال اين دو نفر (يكي درون گرا و ديگري برون گرا)در طول مسير زندگي اگر قبلا آگاهي نداشته باشند و در جلسات مشاوره اين موضوع بررسي و تعديل نشده باشد دچار مشكلات فراوان بعد از ازدواج خواهند شد . 
به امبد زندگي شيرين و موفق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.