خانواده و فرزند پروري

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

خانواده و فرزند پروري

۷ بازديد
خانواده و فرزند پروري

خانواده و فرزند پروري 
خانواده به مجموعه اي گفته مي شود كه به طور نرمال پدر رئيس خانواده و مادر مدير خانواده و فرزندان كارمندان خانواده هستند.

البته همانطور كه ذكر شد اين سيستم نرمال خانواده مي باشد ولي امروزه در بعضي از خانواده ها

رعايت اين سلسله مراتب نمي شود و نظام اين نوع خانواده ها از پايه مشكل دارد . 
نظم درون خانواده : 
شما نمي توانيد خانواده اي يكدل و همدل داشته باشيد . كانوني از مهر و محبت و يكرنگي را تجربه كنيد مگر اينكه همه افراد خانواده بطور منظم و قانونمند به وظايف خود عمل كرده و به يكديگر احترام بگذارند . 
قانون خانواده :
خانواده عضو كوچكي از جامعه است همانطور كه در شهر و كشور شما بايد قوانين و مقرارات منظم و قاطعي وضع شود تا جلوي هرج و مرج از هم پاشيدگي و خداي ناكرده مسائل ديگر گرفته شود و جرائمي حتما در نظر گرفته مي شود براي آدمهاي خاطي و كساني كه از قوانين سرپيچي مي كنند كه البته اين حكم باز دارنده و جلوگيري از فساد و بي نظمي در جامعه مي باشد و حتما الزامي است. 
در خانواده نيز پدر و مادر قانون گذار بوده و بقيه اعضا خانواده بايد از اين قوانين اطاعت كرده و پيروي كنند كه البته در صورت عدم اجراء آن بايد جرائمي در نظر گرفته شود . در موضوع قابل ذكر است : 
1- تعيين جرائم گاهي اوقات بهتر است با نظر خواهي از فرزندان مشخص گردد. 
2- اجراءِ قوانين و جرائم خانواده بايد با كمي تنعطاف و گذشت همراه باشد. مثلا اگر قرار است كه فرزند خانواده بعد از شام حتما مسواك بزند ولي استثنائآ يك شب خوابش برده و فراموش كرده نيازي است كه با حكم و عصبانيت او را بيدار كنيد تا مسواك بزند ولي مي توانند فردا به او يادآوري كرده و از او بخواهيد كه ديگر تكرار نشود كه البته اين طرز تربيت بهتر جواب مي دهد. 
تقسيم خانواده : ما پنج نوع خانواده داريم: 
1- خانواده مستقل 
2- خانواده سخت گير
3- خانواده آسان گير
4- خانواده بي توجه
5- خانواده مقتدر
فرزند پروري : 
تربيت فرزند يا فرزند پروري بايد بگونه اي باشد كه احترام در كانون خانواده حرف اول را بزند . نه آنقدر به فرزند خود بها دهيد كه ديگر نتوانيد او را كنترل كنيد و نه آنقدر مستبد و با قوانين سخت با او برخورد نمائيد . اين مسئله حتي در تحصيلات فرزند نيز صدق مي كند . مثلا در موقع تعيين رشته تحصيلي او سعي كنيد او را راهنمايي كنيد نه تصميمات و نظرات خود را به او القا نمائيد . بدانيد اگر دانش آموزي به رشته تحصيلي خود علاقه نداشته باشد قطعا موفقيتي نخواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.