مشاوره خلاقيت كودك

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

مشاوره خلاقيت كودك

۶ بازديد
مشاوره خلاقيت كودك

مشاوره خلاقيت كودك 
ضرورت مشاوره كودك:
اكثر والدين بر اين باورند كه كودكاني با هوش و با ضريب استعداي بالا داشته و بزرگترين آرزو و هدفشان بازپروري اين هوش و استعداد و خلاقيت است كه البته امري كاملا طبيعي مي باشد

.بازپرروري و هدف مند كردن اين خلاقيت ها نيازمند به دانش و مشاوره كودك دارد.مشاوره كودك

يكي از مهم ت رين و اساي ترين مشاوره هاي علمي بوده و اهميت به امر مشاوره كودك و استفاده و مشورت با مشاورين كودك در امر تربيت،خلاقيتو هوش و استعداد بسيار اهميت دارد و سرمنشا يك زندگي و انسان موفق در آينده خواهد بود. تربيت و رشد كودك هم مانند خيلي از مسائل ديگر نيازمند مشورت و شناخت علمي بوده و حتما در اين زمينه بايد از مشاورين آگاه و با تجربه كودك استفاده شود.
هرگاه شما مثلا قصد ساخت يك ساختمان چند طبقه را داشته باشيد پي و ستون ساختمان اصلي ترين و مهم ترين قسمت كار شماست . يا اگر بخواهيد در زمينه توليد و ساخت قطعه اي سرمايه گذاري كنيد قبل از شروع هركاري بايد مواد لازم ،بازار كار و پايه و اساس تجارت را بطور كامل و دقيق بررسي كرده تا انشاالله كسب و كاري موفق داشته باشيد.تربيت و مشاوره كودك نيز بسيار پر اهميت بوده و اگر والدين بخواهند فرزندشان در آينده فردي موفق ، مفيد و.. باشد ،بايد براي تربيت او از همان كودكي برنامه منظم داشته و همواره با مشاوره كودك در تماس باشند.
عوامل موثر در خلاقيت كودك:
 1- تشويق والدين و اطرافيان حتي زماني كه كودك شما كاري نه چندان بزرگ انجام مي دهد نياز به تشويق و ترغيب اطرافيان دارد تا به خود باوري و اعتماد به نفس كامل رسيده و اين امر باعث تسريع در خلاقيت و ذهن او مي گردد. 
2-محيط محرك:كه همان خانواده و مدرسه مي باشد. 
نقش خانواده و والدين و اطرافيان و مربيان در مدرسه بساير مهم مي باشد و آنها مي توانند با راهنمايي هاي خود در خلق ذهن باز و بروز استعداد هاي درخشان كودكان خود نقش مهمي را ايفا نمايند كه همان توصيه هاي مشاوره كودك مي باشد. 
3-روابط غير انحصاري والدين:
والديني كه نه حامي افراطي وو نه انحصارگر افراطي فرزند خود هستند طبعا اورا به استقلال و اتكا به خويش تشويق كرده و اين دو با هم تاثير بيش تري در خلاقيت كودك دارند. 
در نتيجه اگر بخواهي درختت محصول خوبي داشته باشد بايد از ابتدا كود، آب ، خاك و مراقبت صحيح انجام دهي .در مورد كودكان نيز اين مسئه صدق داشته و واليديني موفق عمل مي كنند كه درد تمامي امور از قبيل تربيت، تحصيل و دوره نوجواني و بلوغ و حتي ازدواج فرزند با مشاوره كودك در ارتباط باشند و مشورت را سرلوحه كار خود قرار دهند. متخصصين در زمينه مشاوره كودك  بر اين عقيده هستند كه شروع بهترين سن براي تربيت فرزندان از 3 سالگي بوده و آنموقع است كه كودك نقش پذيري و الگو پذيري را تجربه و شروع مي كند و كليه حركات و رفتار خانواده و اطرافيان را مانند دوربين ضبط ودر حافظه خود مي سپارد. 
بنابراين براي تربيت كودك  بايد مراقبت رفتار و حركات دقيق خود و خانواده بوده و همواره در برقراري ارتباطات اجتماعي خانواده و كودك خود مراقبت لارم را به عمل آوريم. كه در ان راه هموراه9 مرجعه به مشاوره كودك توصيه مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.