تربيت كودك

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

تربيت كودك

۱۱ بازديد

تربيت كودك

تربيت كودك
يكي از عواملي كه يك جامعه مترقي را مي سازد تربيت كودك مي باشد . تربيت كودك از بتن خانواده و از همان دوران كودكي شروع مي شود. 
اهميت تربيت كودك : 
اگر پدر و مادري در تربيت كودك خود سهل انگاري كنند

و روش صحيح تربيت كودك را ندانند ممكن است فاجعه اي به وجود آيد كه هرگز نتوانند آن را حل كرده

و به حالت عادي برگردانند چون كودك آينه رفتاري پدر و مادر خانواده هستند . بنابراين بايد در تربيت كودك دقت فراوان كرد تا خداي ناكرده در نوجواني و سنين بالاتر دچار اختلالات رفتاري و شخصيتي شوند.
كليد اصلي شيوه تربيت كودك : 
بطور قطع مي توان كليد اصلي شيوه تربيت كودك را در درك ضخصيت و خلق و خوي او را دانست . با درك ضخصيتي كودك شما مي تواند استعداد ها و تمايلات او را بهتر بشناسيد و در اين مسير همگام با تميلات او برنامه ريزي مناسب داشته و با استفده از بهترين شيوه تربيت كودك او را فردي مفيد براي جامعه پرورش دهيد .
رفتار صحيح والدين در تربيت كودك:
والدين بايد سعي كنند آنقدر كانون خانواده را گرم نگه داشته و عشق و محبت به فرزندان خود ابراز دارند كه آنها با كمال علاقه و خود رآي نسبت به بروز مسائل و مشكلات دروني خود به راحتي بتوانند با والدين خود ارتباط برقرار كرده و همواره محيطي صميمي بين فرزندان و پدر و مادر برقرار گردد . در اين شيوه تربيت كودك شما بواقع با عشق و محبتي كه به كودك خود ابراز داشتيد او را جذب خود كرده و باعث مي شويد كه پيرو كردار و گفتار بوده و تابع تربيت كودك صحيح شما قرار گيرد و از طرفي والدين با نظارت غير مستقيم بر اعمال كودك خود در حقيقت ناظر و كنترل كننده اعمال او خواهند بود و هر نوع انحرافي را مي توانند گوش زد كرده و شيوه تربيت كودك بهتري را ارائه نمايند.
چند نكته مهم در تربيت كودك :
1- كودكان شما مايل نيستند و علاقه اي ندارند كه شما مداوم آنها را نصيحت كنيد .
2- در تربيت كودك والدين نبايد از محدوديت هاي زياد استفاده كنند.
3- هميشه در تربيت كودك خود حد تعادل را برقرار نمائيد مه خيلي سخت گيرانه و خشن رفتار كنيد و نه خيلي بد تفاوت باشيد و محبت بيش از حد بكنيد . 
4- اگر مي خواهيد در تربيت كودك خود موفق باشيد بايد در نظر داشته باشيد كودك شما مستقيما از شما و خانواده الگو ميگيرد پس بنابراين نسبت به رفتار و كردار خود تجديد نظر كنيد. 
5- در تربيت كودك وقتي كه مي توان از محبت فراوان استفاده كرد و كودكان را به راحتي در مسير درست قرار داد چرا به روز و اجبار متوسل شويم؟ البته در موقعيت هايي كه سلامت جسماني و روحي كودك شما در معرض خطر قرار مي گيرد و يا امكان بروز مشكلات جوي براي او وجود دارد مي توانيد براي تربيت كودك تا حدي از شيوه پرخاشگرانه و سلطه جويانه استفاده كنيد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.