قول هاي فريبنده قبل ازدواج

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

قول هاي فريبنده قبل ازدواج

۶ بازديد
قول هاي فريبنده قبل ازدواج

قول هاي فريبنده قبل ازدواج 
اين كه مي گويند در كار خير نياز به استخاره نيست ، و يا مي گويند در كار خير عجله نكن و بقيه اش را بسپار به خدا ، اين جملات كامل و درست نيست ، چرا كه خداوند به ما عقل و شعور داده و خبر تكليف ماست كه قبل از هركاري اول فكر مي كنيم .

 

تدبير كنيم ، آينده را بسنجيم و آگاهانه و عاقلانه و منطقي تصميم گيري كنيم و راه را انتخاب كنيم . 
علي الخصوص در مورد ازدواج كه مقوله بسيار حساس و پر اهميت است انتخاب درست شايسته جزء تكليف ماست و انشاالله پس از تدبير سنجش آگاهانه و تحقيق و بررسي آينده و نتيجه كار را آنموقع به خداوند متعال بسپار . 
مواردي كه بايد در مورد ازدواج رعايت كرد : 
وضع موجود را بررسي كن ؟! اكثر پسر و دخترها بخاطر احساس كوركرانه و عشق هاي مجازي براي رسيدن به مقصد خود و بدست آوردن طرف مقابل و در نهايت ازدواج قولهاي فريبنده  مي دهند . مثلا در پرونده هاي مشاوره ازدواج در كلينيك داريم : دختر پايبند مسائل عقيدتي بوده و با پسري آشنا مي شود و بلافاصله دل مي دهد يعني عاشق مي شود. پسر هم با نيت رسيدن به معشوق خود قول ميدهد بعد از ازدواج مسائل عقيدتي را رعايت كند . مشرب نخورد و خلاصه اصلح شود . اين قولها اغلب درغ بوده و همينكه به اصطلاح خرشان از پل بگذرد همان شخصيت خلق و خوي را نگه داشته و پايبند به تعهدات خود نمي باشند . 
راه حل چيست؟
قبل از مراحل ازدواج وضع موجودات طرف مقابل را بشناس و سعي كن نسبت به شخصيت و خلق و خوي او كاملا آشنا شوي . حالا دو راه حل داري : الف – وضع موجود او را قبول كرده و انتظار تغيير زيادي نداشته باشي
ب – از او بخواهي در مواردي كه با خلق و خوي و شخصيت شما تضاد دارد خود را تغيير دهد و به او فرصت تغيير بدهي و اگر پس از گذشت زمان در او تغيير حس كردي آنموقع مي تواني بهتر و عاقلانه تر تصميم بگيري .
كسي كه نتواند قبل از ازدواج بخاطر عشقش پاره اي از مسائل را بپذيرد و تغيير كند بدان كه بعد از ازدواج هرگز اين كار را نمي كند .
اولويت خود را در مورد ازدواج مشخص كن ؟!
شما بايد اولويت هاي خود را در مورد ازدواج تعيين كرده و قبل از مراحل ازدواج با طرف مقابل خود در ميان بگذاريد مثلا اگر در مورد مسكن ادامه تحصيلات و ... اولويتي داريد حتما مطرح كرده و نظر طرف مقابل را جويا شويد. 
خط قرمز و ديدگاه خود را در مورد ازدواج حتما بيان كنيد:
اغلب اوقات بعلت كم رويي ، اعتماد به نفس پايين و احساسات بيش از حد متعارف طرفين نمي توانند نفطه نظرها و ديدگاه هاي خود را بيان كنند و اين باعث مي شود كه پس از ازدواج در مورد خيلي از مشكلات و مسائل بايد كوتاه بيايد و دفاعي از خود داشته باشد.
خواسته شما از ازدواج :
خواسته هاي خود را در مورد ازدواج مثلا ثروت ، زيبايي خانواده شخصيت و ... كاملا مشخص كنيد وقتي شما بدانيد چه مي خواهيد و دنبال چه چيزي هستيد بهتر مي توانيد درمورد ازدواج تصميم گيري كنيد.
تدبير و احتمالات ازدواج را در نظر بگيريد ؟!
نسبت به ازدواج بدبين نباشيد ولي هميشه احتمالات را در نظر بگيريد و با تدبير و انديشه و تحقيق كامل وارد زندگي مشترك شويد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.