قهر و لجبازي

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

قهر و لجبازي

۶ بازديد
قهر و لجبازي

قهر و لجبازي

يكي از شايع ترين كشمكش هاي زوجين لجبازي است كه منجر به قهر مي شود . 
قهر و لجبازي ممكن است بر اثر چيز خيلي كوچك اتفاق بيافتد كه اگر مديريت شود و يا يكي از طرفين كوتاه نيايد پيش درآمد قهر طولاني و اختلافات زيادي شود.
چه افرادي بيشتر قهر مي كنند : 

اغلب افرادي قهر مي كنند كه درون گرا هستند . افراد درون گرا به علت نداشتن اعتماد به نفس زياد ، ضعف شخصيتي ، ناتواني ، زودرنج بودن ، كم رو بودن ، تو دار و مرموز بودن قهر و لجبازي مي كنند . 
افراد درون گرا حال درونشان را اصلا نمي دانند ، و نمي توانند آن را بروز دهند بنابراين طبق ضرب المثل معروف با يك كشمش گرمي مي كنند و با يك مويز سردي مي كنند و خلق بالا و پايين فراوان دارند . 
چرا قهر ؟ 
افرادي كه قهر را انتخاب مي كنند معمولا وقتي حالشون بد ميشه چون روشهاي حل مشكل را نمي دانند مجبور مي شوند قهر كرده و پرخاشگر شوند .
چگونه جلوي قهر را بگيريم :
اگر شما با ويژگي هاي شخصي طرف مقابل خود كاملا آشنا باشيد اين موضوع باعث مي شود كه بهتر بتوانيد مشكل را حل كرده و جلوي قهر و لجبازي را بگيريد. 
تفكر در مورد قهر و لجبازي : 
اگر كمي فكر كنيد در مورد عواقب و پيامدهاي قهر و لجبازي متوجه مي شويد بهتر است از قبل شروع لجبازي و قهر دنبال راه حل مناسب تري بگرديد. 
آدمهايي كه هيجان مدار هستند و نمي توانند درد دل خود را بروز دهند بيشتر قهر مي كنند و با طبع خودشان نيز پشيمان شده و در صدد جبران بر مي آيند .
سن قهر و لجبازي : 
قهر و لجبازي بيشتر در سن جواني اتفاق مي افتد ، چون جوان ها هنوز داراي تجربه كامل نبوده و راهكارهاي مناسب را بلد نيستند، 
قهر بيش از سه روز همانطور كه در دين اسلام گفته شده گناه مي باشد . 
براي جلوگيري از قهر و لجبازي بايد حساسيت طرف مقابل را بشناسيد و مراقب آن باشيد مثلا اگر همسر شما دوست ندارد شام را تنها بخورد حتما منتظر او شويد حتي اگر خيلي گرسنه هستيد با يك پيش غذا خودتان را تا موقع شام نگه داريد
قهر و لجبازي خانم و آقايان ؟ 
خانم ها معمولا بيشتر قهر مي كنند و انتظار دارند كه همسرشان از آنها جلوگيري كرده و به اصطلاح نازشان را بكشد كه اين ممكن است با يك شاخ گل يا كلمات محبت آميز باشد . ولي آقايان كمتر قهر مي كنند و وقتي قهر مي كنند حداقل چند ساعتي را بگذاريد با خودشان خلوت كنند بعد از آن با يك فنجان چاي و شروع صحبتي محبت آميز ماجرا را ختم كنيد . 
چند چيز را هرگز در قهر نگوييد چون اثر منفي در آينده خواهد داشت : 
1- ازت متنفرم ، 2- كلماتي راجع به طلاق و تبعات آن به هيچ عنوان مطرح نشود .

مركز مشاوره نياوران مشاوره تلفني و حضوري 26851286

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.