خانواده همسر

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

خانواده همسر

۴ بازديد
خانواده همسر

چگونگي روابط با خانواده همسر

خيلي از فرزندان چه دختر چه پسر از همه قبيل ها مانند تحصيلات ، نگرش ها ، خصوصيات فردي و .... با والدينشان فرق دارند . به خاطر همين خيلي از فرزندان ما اين اشتباه فاحش را ميكنند كه اگر كسي رو دوس داشته باشه  باهاش خوب و راحت باشه قطعا مي تونه سعادتمند در زندگي باشه. انها با اين فكر كه بالاخره ما باهم ازدواج مي كنيم و باهم زير سقف يك خانه مي رويم و بر اساس مخالفت هاي خانواده براي ازدواج پافشاري مي كنند. اما ناغافل از اين هستند كه همين تفاوت هايي كه به وجود آمده باعث ايجاد مشكل شده و شيرازه ي زندگي را از هم مي پاشاند.

 

 

شما مي توانيد آن را با اين مثالي كه خدمتتان عرض مي كنم گوش كنيد ، تصور كنيد زن و شوهر نوازندگان اصلي و شاخص يك گروه اركستر هستند ، با اين وجود اگر ديگر نوازندگان گروه شروع به نواختن نا ميزان بكنند صداي بد و اجراي ضعيفي به گوش شما خواهد رسيد.

حالا سوالي كه پيش مي آيد اين هست كه همسر ( زن و شوهر ) چگونه حساسيت بين خانواده را به پايين ترين حد خود برساند و آن را كاهش دهد ،

به هيچ عنوان نمي توان منكر اين قضيه شد كه خانم ها حسادت نمي كنند ، قطعا خانم ها حس حسادت گونه اي دارند ، اما اين آقايان هستند كه مي توانند با مديريت عالي خود جلوي اين حس ها و عوامل ايجاد شده در حس حسادت خانم ها را بگيرند يا حداقل كم كنند ،

يكي از روشهاي اين است كه مردان به هيچ عنوان حرف ها و نارضايتي هاي طرفين را به يكديگر منتقل نكنند،

به طور مثال آقا نبايد به منزل مادرش برود و بگويد چرا فلان روز در مهماني به همسرم بي محلي كردي ، به جاي رفع مشكل بيشتر به دامن آن آتش زده مي شود ،

به جاي آن بايد با تدبير و ملايمت و ملاطفت و نرمي موضوع رو بررسي كندو با استدلال بگويد به نظر شما چه چيز درست است چه چيز غلط است. سعي كنيد به جاي تعبير خود به بيان حقايق اشاره كنيد . اگر دلايل خوبي براي انجام يا عدم انجام آن داريد به صراحت بيان كنيد . اين گونه مي شود برداشت كرد كه تشويق و ترغيب را جاي گزين تهديد ها كنيد  . مراقب باشيد كه هيچ كدام نبايد حس كنند كه ديگري پشت آنها بد گويي كرده و به قول معروف شما را پر كرده!!!

اگر روزي همسرتان از دستپخت مادرتان تعريف كرد آن را براي مادرتان به صورت اغراق آميز بگوييد ، و اگر هم مادرتان از تميزي و كدبانو بودن همرستان تعريف كرد موضوع را با شرح و وصف زياد براي همسرتان تعريف كنيد.

دعواي مادر و همسرتان بخاطر بدست آوردن قلب و توجه شما است ، بايد جوري مديريت كنيد كه هريك وظايف و جايگاه خود را بداند ، و بداند محبت ديگري منافاتي با محبت شما ندارد.

اگر شما همسر وقتي به سر كار مي رود هروز به زن خود زنگ بزند مسيج بدهد و پيامك عاشقانه بزند و وقتي شب به خانه آمد به مادرش هم زنگ بزند و جوياي احوالش بشود قطعا مشكل و حسادتي پيش نمياد و همچنين مي تواند از مادرشوهر و همسر يك مادر و دختر خوب بسازد.

براي اينكه به مشكل بر نخوريد به اين نكات توجه كنيد :

1-      خانواده ي همسر را عين خانواده ي خود بدانيد.

2-      حتما به خانواده همسر احترام بذاريد.

3-      به هيچ عنوان به خانواده ي همسرتان زياد نزديك نشويد و كل اتفاقات زندگيتان را با انها در ميان نگذاريد.

4-      اين را بپذيريد كه پدر  و مادر همسرتان همچنان والدين همسر شما مي باشد.

5-      سعي كنيد به جاي تشنج بين همر و والدينتان حساسيت ها را از بين ببريد.

6-      سعي كنيد غيبت آن ها را كه از هم مي كنند نشنويد و دقت نكنيد.

7-      اگرچه همسرتان از والدين شما تمجيد كرد آن را حتما در اختيار والدينتان بگذاريد.

8-      با همسرتان زياد تماس بگيريد و جوياي احوالش شويد تا اگر به مادرتان زنگ زديد حس حسادت نكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.