مسئوليت پذيري

مشاوره خانواده،ازدواج،كودك،نوجوان،رايگان،تلفني

مسئوليت پذيري

۹ بازديد
مسئوليت پذيري

مسئوليت و مسئوليت پذيري

مسئوليت پذيري چيست؟ مسئوليت پذيري به معناي درك مسئوليت و وظايفي است كه بايد توسط هر فردي انجام گردد.

چگونه بايد مسئوليت پذير باشيم.

 

مسئوليت پذيري چيزي نيست كه بخودي خود بوجود آيد. مسئوليت پذيري از همان دوران كودكي بوجود مي آيد و بايد توسط والدين تعليم داده شود. مثلا اگر شما براي كودك خود مسئوليت هاي در حد سن او مشخص كنيد و پيگير باشيد و آن را كنترل نمائيد صد در صد اين كودك در سنين بالاتر مسئوليت خود را درك كرده و مطمئنا شخصي مسئوليت پذير خواهد بود.

به طور مثال اگر شما به كودك خود مسئوليت تميز نگه داشتن اطاقش  را تعليم دهيد و يا اينكه پس از پايان بازي بايد اسباب بازي هايش را در جاي مناسب بگذارد او حتما شخصي با مسئوليت خواهد شد.

نقش مسئوليت پذيري در آينده شما :

وقتي شما از كودكي با مسئوليت و مسئوليت پذيري آشنا شويد و طابع مقررات خاص در زندگي خود باشيد اين وضع در آينده شغلي و اجتماعي شما نيز مفيد خواهد بود.

بطور مثال : اگر شما براي انجام كارهايتان مثل ساعت خواب و بيدار شدن و منظم بودن در وقت براي رفتن به مدرسه و كارهاي مختلف ديگر دقيق باشيد شما بسيار موثر خواهد بود و حتما انساني موفق و محبوب مي شويد.

علائم مسئوليت و مسوليت پذيري :

يكي ديگر از علائم و نشانه هاي مهم در مسئوليت و مسئوليت پذيري خوش قولي و انجام تعهدات مالي و غيره مي باشد. اگر شما از همان كودكي انساني خوش قول و متعهد  به عهد پيمان خود باشيد بنابراين در سنين بالاتر نيز سعي مي كنيد به تعهدات خود عمل كرده و اين موضوع شما را به عنوان يك مرد مسئوليت پذير در جامعه مشخص كرده و همواره مورد توجه و علاقه ديگران و اطرافيان خود خواهيد بود .

نقش پدر و مادر ها در مسئوليت پذيري فرزندان :

اهميت مسئوليت داشتن و درك مسئوليت پذيري از همان سنين كودكي در كانون خانواده بايد شكل بگيرد . نقش پدر مادر ها و اعضاء خانواده بسيار مهم بوده . چون كودكان آيينه رفتار ما بزرگتر ها هستند . وقتي پدري مسئوليت پذير بوده و مراقب رفتار و كردار و گفتار خود در حضور كودكان باشد . بالطبع كودك نيز مسئوليت پذيري را از او يادگرفته و همان نقش را در زندگي آينده خود انجام خواهد داد.

بطور مثال:

1-      وقتي تلفن زنگ ميزند و كسي سراغ پدر خانواده را ميگيرد و او به دروغ مي گويد بگو من نيستم .

2-      وقتي طلبكاري به درب منزل مي آيد و سراغ پدر خانواده را بابت طلبي كه دارد مي گيرد.

3-      زمانيكه كودك حس مي كند در منزل او هيچ كسي مسئوليت پذير نيست و هيچ كس حاضر نيست مسئوليت مشكلات خانواده را به دوش بگيرد و غيره بالطبع او نيز با همين خلق و خوي بزرگ شده و صد در صد آدم بي مسئوليتي خواهد شد.

بنابراين اگر بخواهيم فرزندانمان در آينده انسنانهايي با مسئوليت باشند بايد اين روش را اول از خودمان شروع كنيم و با تعليم و تربيت صحيح مسئوليت پذيري را به آنها ياد دهيم . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.